MEDITATIVNA JOGA


MEDITATIVNA JOGA

Popotovanje navznoter.

 Meditativna joga (Raja yoga/Radža joga) je kraljevska pot joge. Njen namen je postopna priprava fizičnega in energijskega telesa na poglobljeno notranjo meditativno prakso. Praktikantu nastavi zrcalo, da lahko spozna način delovanja uma in se zave mentalnih vzorcev. Pomaga mu obvladovati um in nadzorovati moteče miselne vrtince.

Kaj lahko pričakujete od meditativne joge?

Vsebina tečaja Meditativne joge zajema preplet sedmih od osmih krakov jogijske prakse

-vrline etike in morale (yama & niyama/jame in nijame), ki oblikujejo posameznikov odnos do sveta in samega sebe,
-telesne položaje (asana/asane), ki poskrbijo za čvrsto, prožno telo, zato da meditativen položaj postane čim bolj udoben in stabilen, 
-usmerjeno dihanje (pranayama/pranajama), s katerim vplivamo na pretok življenjske energije prane, 
-obrat čutil navznoter (pratyahara/pratjahara) kot samoopazovanje, s katerim odtegnemo čute od čutnih objektov in zunanjega okolja navznoter vase,
-osredotočanje (dharana/darana), ko s pomočjo vaj in tehnik zadržujemo pozornost na enem samem objektu, brez da bi misel uhajala nadzoru, 
-meditacijo (dhyana/djana), ko vzpostavimo stanje praznine notranjega prostora, ko se mentalni in čustveni procesi upočasnijo in nastopi neprekinjeno zavedanje.

Na začetnem tečaju Meditativna joga 1 (Raja/Radža joga 1) med začetnim osredotočanjem in usmerjenim dihanjem začrtamo rdečo nit posamezne prakse. V nadaljevanju skozi telesne položaje (asane) potujemo z meditativno osredotočenostjo na izbrano temo. Opazujemo delovanje uma, se z njim spoznavamo in odkrivamo pogojene vzorce načina razmišljanja. Zbran um omogoča hitrejše odločitve v vsakodnevnem življenju in zmanjšuje neodločenost. V umirjenem stanju uma se vzpostavi več povezav in ustvari širša slika pogleda na situacijo.

Prakso zaključimo z izbrano tehniko nadzora diha (pranajamo) in kratko meditacijo, ki jo postopoma podaljšujemo na petnajst do dvajset minut. 

Na nadaljevalnem tečaju Meditativna joga 2 (Raja/Radža joga 2) telesni položaji služijo zgolj za pripravo telesa na sedečo meditacijo. Meditacija in pranajama zavzemata večji del prakse. 

Komu je namenjena meditativna joga?

Začetni tečaj Meditativna joga 1 (Raja/Radža joga 1) je namenjen vsem, ki bi se radi spoznali z meditacijo in jih zanima utišanje čutov, osredotočanje in nadzor uma. Temelje postavljamo tudi z učenjem osnovnih jogijskih položajev in dihanja. Nadgradnja je namreč lahko uspešna le, če so temelji trdni. Šele po tem se lahko praktikant preda obvladovanju nemirnega uma in nepristranskemu opazovanju misli na poti do meditacije.

Tečaj Meditativna joga 1 poteka ob nedeljah 19.00-20.30 od septembra do junija v našem joga studiu Yoga Yama, Celovška 32, Ljubljana – Šiška.
Priključitev skupini je mogoča kadarkoli.
Raja jogo 1 vodi Nataša.


Nadaljevalni tečaj Meditativna joga 2 (Raja/Radža joga 2) je namenjen vsem, ki bi radi poglobili znanje meditacije in se predali zahtevnejšim tehnikam. Pogoj je poznavanje osnovnih telesnih položajev (asan), občutek udobja v sedečem meditativnem položaju, znanje osnovnih tehnik nadzora diha (pranajama) in sposobnost krajšega osredotočanja uma/koncentracije.

Tečaj Raja joga 2 poteka ob ponedeljkih 17.30-18.45 od septembra do junija v našem joga studiu Yoga Yama, Celovška 32, Ljubljana – Šiška.
Priključitev skupini je mogoča kadarkoli.
Raja jogo 2 vodi Robert.